Посольство України у Державі Катар

, Київ 11:13

Торговельно-економічне співробітництво

Торговельно-економічне співробітництво

Українсько-катарське торговельно-економічне співробітництво регулюється Угодою про економічне, торговельне і технічне співробітництво між Урядом України та Урядом Держави Катар (2002 р.).

Динаміка розвитку українсько-катарських стосунків свідчить, що на даному етапі закладено необхідні передумови для розвитку ефективного співробітництва між Україною та Катаром у торговельно-економічній, промисловій та інвестиційній сферах.

Динаміка зовнішньої торгівлі України з Катаром протягом 2012-2017 рр.

(млн. дол. США)

 

Назва

2012 р.

2013 р.

2014 р.

2015 р.

2016

2017

(10 міс.)

експорт

6,65

7,73

18,72

15,99

12,44

37,48

імпорт

16,58

13,98

11,31

8,35

26,27

10,01

товарообіг

23,23

21,71

30,03

24,35

38,72

47,49

сальдо

- 9,93

- 6,25

7,41

7,66

-13,84

27,48

 

Номенклатура українського експорту до Катару

Традиційною товарною позицією українського експорту, яка користується найбільшим попитом на катарському ринку, є чорні метали та вироби з них – код УКТ ЗЕД 72, 73 (у середньому, 35-45% від загальної щорічної вартості експорту України до Катару). Серед інших товарів вітчизняного виробництва, які експортуються до Катару, другу та третю позиції відповідно займає продукція вітчизняного агропромислового комплексу - зернові культури УКТ ЗЕД - 1003 (ячмінь, 25-35% від товарообігу), молоко і молочні продукти, яйця птиці, натуральний мед УКТ ЗЕД – 04 (до 20%), а також м'ясо та їстівні субпродукти УКТ ЗЕД - 02, вироби деревообробної промисловості (меблі, вироби з деревини УКТ ЗЕД – 94, 44) і машинобудування (електричні машині, котли, УКТ ЗЕД -84).

Номенклатура імпорту до України

Протягом останніх декількох років основними товарними позиціями імпортних операцій з Катару виступає продукція катарської нафтохімічної галузі. Наразі катарський імпорт представлений переважно двома товарними позиціями - пластмаси, полімерні матеріали - УКТ ЗЕД 39 (60-70% загального обсягу) та органічні хімічні сполуки УКТ ЗЕД 29 (20-25%).

Однією з пріоритетних сфер українсько-катарської економічної взаємодії є сільськогосподарська галузь.

Виходячи з кількості масштабних інфраструктурних проектів, які реалізовуються Катаром у контексті підготовки країни до проведення Чемпіонату світу з футболу 2022 р., перспективними напрямами розширення українського експорту до Катару є поставки будівельних матеріалів та експорт послуг (будівництво доріг, готелів, спортивних об’єктів на правах субпідрядників, а також їхнє оснащення).

Важливим елементом, що на даному етапі сприяє активізації двосторонніх торговельно-економічних відносин, стало започаткування прямого авіасполучення між Україною та Катаром. 28 серпня ц.р. компанія “Qatar Airways” (переможець конкурсу найкраща авіакомпанія світу у 2017 р. за версією SKYTRAX) відкрила щоденний рейс за маршрутом Доха-Київ-Доха, а з 14 грудня 2017 р. здійснює польоти за зазначеним маршрутом двічі на добу. В перспективі опрацьовується питання запровадження регулярних вантажних перевезень між Україною та Катаром, а також розширення географії польотів катарських пасажирських літаків усередині України (до мм. Львів, Одеса, Харків).

 

Поточний стан зовнішньої торгівлі товарами

Протягом 10 місяців 2017 р. тенденція до збільшення товарообороту між Україною та Державою Катар збережена, за результатами цього періоду досягнуто найвищого показника обсягів двосторонньої торгівлі за всю історію дипломатичних відносин між країнами. Так, згідно з інформацією Державного комітету статистики України, за підсумками січня-жовтня 2017 р. загальний обсяг українсько-катарської торгівлі товарами становив 47 млн. 486 тис. дол. США (35 млн. 190 тис. дол. США за 10 міс. 2016 р., зростання на 27%). При цьому обсяги українського експорту склали 37 млн. 481 тис. доларів США (2016 р. - 10 млн. 980 тис. дол. США, зростання більш ніж у 3,5 р.), а імпорт з Катару до нашої держави за цей період становив 10 млн. 05 тис. дол. США (2016 р. - 24 млн. 214 тис. доларів). Позитивне сальдо становить 27 млн. 476 тис. доларів США.

Двостороння торгівля послугами між Україною та Катаром у 2017 р. є досить незначною, її обсяг за результатами 9 місяців 2017 р. складає 1 млн. 02 тис. доларів США (0,866 млн. дол. США за аналогічний період 2016 р., зростання на 31,3%).

У цілому, динаміка і структура товарообігу між Україною та Катаром свідчать, що зовнішньоекономічні зв'язки між країнами поступово набирають сталого позитивного характеру і мають хороші перспективи для подальшого розвитку та зміцнення.

На думку ПУ, сприятливими факторами для збільшення обсягів торгівлі між нашими країнами є також низка об’єктивних факторів: перш за все, висока імпортозалежність Катару, а також масштабні інфраструктурні проекти, які реалізуються в країні у контексті підготовки до ЧС з футболу у 2022 р. Привабливими для вітчизняного бізнесу факторами для виходу на ринок Катару є ліберальна система внутрішнього оподаткування, 5% рівень ввізного мита, вільний рух капіталів тощо. 

Основні міжнародні виставково-ярмаркові заходи на 2018р.

 

Місто проведення виставково

го заходу

Назва виставкового заходу

(мовою оригіналу та в перекладі українською)

Термін проведення виставкового заходу

Організатор виставкового заходу

(поштова адреса)

Спеціаліза

ція виставкового заходу

м.Доха,

Doha Exhibition & Convention Center

Doha Jewellery & Watches Exhibition

 

20-26 лютого

2018 р.

Qatar Tourism Authority (QTA),

P.O.Box 24624 , Doha, Qatar

 

ювелірні вироби, годинники, прикраси

м.Доха,

Qatar National Convention Centre (QNCC)

DIMDEX 2018

(Doha International Maritime Defence Exhibition & Conference)

12-14 березня 2018 р.

Qatar Armed Forces

DIMDEX Sales & Marketing

Tel: +974 4472 8813

Fax: +974 4472 8816

Nurlina Awaludin, Event Director

E:nurlina@dimdex.com

військово-морська виставка

 

м.Доха,

Doha Exhibition & Convention Center

Doha International Sustainable Energy Conference

19-21 березня

2018 р.

IES SRL – International EXHIBITION SERVICES

Via Anton Giulio, Bragaglia, 33 – 00123 Rome, ITALY

T: +39 06 30883030

Fax: +39 06 30883040 – Qatar T: +974 6674 0990

E:exhibition@dohaenergyexpo.com

технології в сфері енергетики

м.Доха,

Doha Exhibition & Convention Center

QATAR MOTOR SHOW - 2018

 

квітень

2018 р.

Qatar Tourism Authority

P.O.Box 24624, Doha, Qatar

Т.+974 4499 7499

F.+974 4499 1919 

еmail:info@qatartourism.gov.qa

міжнародна автомобільна виставка

 

м.Доха,

Doha Exhibition & Convention Center

CITYSCAPE QATAR

 

26 - 28 березня

2018 р.

INFORMA MIDDLE EAST Doha, Qatar

Tel: +971 4 407 2475

Fax: +971 4 335 1891

Ahmed Zakaria, Director

E:headoffice@informa.com

нерухомість, архітектура,

ландшафт

м.Доха,

Doha Exhibition and Convention Center 

Project Qatar -2018

 

7 - 10 травня  2018 р.

IFP Qatar

Ibn Seena Street, Al Muntazah Area,

P.O. Box: 22376, Qatar

Project Manager

Mr. Rawad Sleem

Tel:+ 974 44329900

Fax:+ 974 44432891

Email: info@ifpqatar.com

Web: www.ifpqatar.com

найголовніша будівельна виставка в Катарі

м.Доха,

Doha Exhibition and Convention Center 

Qatar Heavy Max 2018

7 - 10 травня  2018 р.

IFP Qatar

Ibn Seena Street,

Al Muntazah Area,

P.O. Box: 22376, Qatar

Tel:+ 974 44329900

Fax:+ 974 44432891

Email: info@ifpqatar.com

виставка важкої промислово-сті (проходить в рамках Project Qatar)

м.Доха,

Doha Exhibition and Convention Center

Qatar Lighting Tech 2018

 

7 - 10 травня 2018 р..

IFP Qatar

Ibn Seena Street,

Al Muntazah Area,

P.O. Box: 22376, Qatar

Tel:+ 974 44329900

Fax:+ 974 44432891

виставка обладнання для освітлення (в рамках Project Qatar)

м.Доха,

Doha Exhibition & Convention Center

Building Services Qatar -2018

24 – 26 вересня

2018 р.

dmg events (Doha) LLL

Level 14, 14 Commercial Bank Plaza, Doha, Qatar

Phone: +974 4452-7914

Fax: +974 4452-7976

Будівельні технології, матеріали

м.Доха,

Doha Exhibition and Convention Center

QATAR COVERTECH

жовтень,

2018

IBHAR Exhibitions

New Slata, Doha, Qatar

Phone: +974 44175230

Fax: +974 44175266

E:a.yehia@ibharexpo.com

виставка оздоблювальних матеріалів і технологій

м.Доха,

Doha Exhibition and Convention Center

Milipol Qatar -2018

 

29-31 жовтня

2018 р.

COMEXPOSIUM

Immeuble Le Wilson

70 avn. du gén. de Gaulle

92058 Paris La Défense Cedex, France

Tel. : +33 (0)1 76 77 13 14

Fax : +33 (0)1 53 30 95 40

безпека,

надзвичайні ситуації

м.Доха,

Doha Exhibition and Convention Center

Hospitality Qatar - 2018

6-8 листопада

2018 р.

IFP Qatar

Ibn Seena Street, Al Muntazah Area, Doha, Qatar

E:info@ifpqatar.com

T:+974 4432 9900

Виставка ресторанної, готельної, харчової промислово-стей

 Загальні умови ведення бізнесу в Катарі.

Катаром створено привабливий інвестиційний клімат для стимулювання інвестиційної діяльності. Політично і соціально стабільна країна, незмінні умови інвестування сприяють залученню інвестицій переважно в енергоємні галузі. Крім того, Катар має ринково орієнтовану економіку, постійно оновлює законодавство у сфері інвестицій для підтримання економічної відкритості.

Митні збори та бюрократичні або процедурні обмеження є мінімальними або взагалі відсутні щодо всіх операцій, включаючи репатріацію іноземних капіталів; законодавство створено для забезпечення стимулів і засобів, які могли б допомогти підвищити рентабельність інвестицій.

Держава розвиває інфраструктуру, включаючи дороги, комунальне господарство, порти і комунікації як найвищий пріоритет, спрямований на диверсифікацію економіки, залучення іноземних інвестицій і збільшення джерел національного доходу.

Катар вдосконалює умови для залучення іноземної робочої сили, необхідної для реалізації проектів розвитку країни.

Інвестування в Катарі

«Закон про інвестиції в Катарі» (№ 13, 2000 р. з доповненнями), більш відомий як «Закон про іноземні інвестиції в економічну діяльність», регулює процес надходження іноземного капіталу в Катар.

Як правило, іноземні інвестори можуть інвестувати в усі галузі народного господарства за умови, що вони мають одного або кілька катарських партнерів, яким належить не менше 51% капіталу спільного підприємства, і за умови, що компанія зареєстрована відповідно до положень «Закону про комерційні компанії».

Згідно зі статтею 2 «Закону про іноземні інвестиції в економічну діяльність», міністр економіки та торгівлі може дозволити іноземним інвесторам мати частку в спільних підприємствах більше, ніж 49 % (до 100 % від наявного капіталу) в таких окремих секторах, як сільське господарство, промисловість, охорона здоров'я, освіта, туризм, освоєння природних ресурсів або енергії і видобутку корисних копалин, за умови, що ці проекти відповідають визначеним пріоритетам розвитку країни; надають пріоритетну увагу оптимізації використання та підвищують цінність місцевої сировини і місцевих продуктів; які орієнтовані на експорт; впроваджують нові продукти та використовують новітні технології; націлені на залучення передових технологій або розвиток національних людських ресурсів.

Катар прагне не вводити ніякі обмеження на іноземні інвестиції в країні, щоб забезпечити добросовісну конкуренцію між іноземними та катарським капіталом. Проте, іноземним інвесторам не дозволено інвестувати у банківську сферу, страхування, питання комерційного представництва і торгівлю нерухомістю. Для здійснення інвестицій у банківську або страхову сферу для іноземних компаній потрібен дозвіл Уряду Катару.

Порядок і правила заснування, реєстрації та функціонування комерційних компаній у Катарі визначений законом №11 - 2015 «Про комерційні компанії» (замінив Закон № 5 -2002 «Про комерційні компанії».

Крім того, законодавчо передбачено можливість заснування компаній в Катарському фінансовому центрі (Qatar Financial Centre (QFC), відповідно до нормативних документів Центру) та Катарському парку науки і технологій (Qatar Science & Technology Park (QSTP), законодавство ВЕЗ)

Катарський Фінансовий центр надає альтернативну платформу для суб'єктів, що спеціалізуються на фінансових послугах. Центр дозволяє іноземним організаціям, що пропонують фінансові послуги, зокрема, перестрахування, управління активами та джерелами венчурного фінансування, мати переваги у вигляді більш досконалого регуляторного режиму, а також дозволяє мати повністю іноземну власність.

Законом також передбачено, що, згідно з указом Еміра, іноземні компанії можуть володіти 100% акцій підприємств у таких секторах, як промисловість, сільське господарство, гірничодобувна промисловість, енергетика, туризм за умови, що інвестиції спрямовані на розвиток галузі, у сферах надання громадського сервісу або послуг, що служить інтересам спільноти. Закон також дозволяє іноземним інвесторам імпортувати для своїх проектів необхідні матеріали, які не доступні на місцевому рівні.

Передбачені державою загальні стимули для інвестицій:

• вільний імпорт і репатріація коштів.

• вільний переказ прибутку і активів.

• можливість вільного обміну валюти за стабільними ставками.

• безмитний імпорт матеріалів і устаткування, необхідних для створення, експлуатації або розширення проектів;

• 10 - річне звільнення від податку на прибуток з початку введення проектів у комерційну експлуатацію;

• безмитний імпорт сировини і напівфабрикатів, відсутніх на місцевому ринку і необхідних для промислових проектів;

• забезпечення необхідної земельної ділянки в промислових зонах для промислових проектів, тривалі терміни оренди за доступними цінами.

• забезпечення проектів енергією , паливом, водою та природним газом за конкурентними цінами (субсидованою ціною).

Уряд також пропонує додаткові стимули, такі як: 5-річні податкові канікули (за рішенням уряду); відсутність прибуткового податку на заробітну плату експатріантів; відсутність регулювання операцій з обміну валюти - катарський реал є вільно конвертованою валютою (1 долар США - 3,64 катарських ріалів); валютний курс залишається стабільним протягом двох десятиліть; якісні медичні та освітні установи.

У 1997 році створений Катарський банк розвитку із статутним капіталом в 200 мільйонів катарських реалів. 100 % власності банку належить Державі Катар. Одна з цілей заснування банку – забезпечення кредитування інвестиційних проектів за нижчою ставкою та більш тривалим терміном погашення.

 

 

 Заснування та функціонування комерційних компаній

(загальна інформація)

Порядок і правила заснування, реєстрації та функціонування комерційних компаній у Катарі визначений законом №11 - 2015 «Про комерційні компанії» (починаючи з лютого 2016 р. замінив Закон №5 «Про комерційні компанії» від 2002 р.). Згідно з Законом, у Катарі дозволено функціонування компаній наступних форм:

  1. Компанії з обмеженою відповідальністю (Limited Liability Companies);
  2. Командитне товариство (Limited partnership);
  3. Спільне підприємство (Joint venture company);
  4. Публічне акціонерне товариство (Public shareholding company);
  5. Приватне акціонерне товариство (Private shareholding company);
  6. Партнерство з обмеженою відповідальністю (Equities partnership);
  7. Повне товариство (General partnership)

 

Загальний порядок започаткування бізнесу

• подання до Міністерства економіки і торгівлі анкети-заяви про реєстрацію нової компанії;

• відкриття банківського рахунку з відповідним до форми компанії капіталом;

• вибір і затвердження назви компанії у комерційному реєстрі та департаменті реєстрації товарних знаків Міністерства економіки і торгівлі;

• затвердження статуту компанії в Департаменті комерційних компаній Міністерства економіки і торгівлі;

• аутентифікація установчого договору та статуту компанії у Міністерстві юстиції;

• затвердження окремих видів комерційної діяльності компетентним органом, якщо це потрібно;

• реєстрація у комерційному реєстрі Міністерства економіки і торгівлі та в Торгово-промисловій палаті Катару;

• отримання комерційних ліцензій та дозволу на вивіску в муніципалітеті м.Доха;

• реєстрація та отримання ідентифікаційного номеру платника податків в Міністерстві фінансів;

• виготовлення печаток компанії

Для акціонерних товариств

Заява щодо створення компанії повинна бути представлена в Міністерство економіки і торгівлі Катару разом з проектом меморандуму про створення та статутом компанії. Якщо заявка буде схвалена, партнери - засновники повинні підписати меморандум і статут та провести його аутентифікацію у компетентному органі, а потім представити його до Міністерства. Міністр приймає рішення про затвердження або відхилення заяви.

Оподаткування

Закон Про оподаткування (№ 21 від 2009 р.) застосовується на доходи, отримані в Державі Катар на 1 січня 2010 року або після цієї дати. Попередня диференційована податкова ставка (0-35 %) була замінена фіксованою ставкою у розмірі 10 %. Катарські компанії звільнені від сплати цього податку. Особисті податки або інші передбачені законодавством відрахування від заробітної плати та інших виплат в Катарі відсутні.

Закон встановлює також обов’язкове утримання податку розмірі 5 % від загальної суми роялті та технічних зборів. Відповідно до Закону, звільнення від податків може бути представлено на термін до 6 років. Крім того, угоди, укладені між Державою Катар та іноземним інвестором для розвитку природних ресурсів в нафтогазовому секторі, оподатковуватимуться за ставкою, зазначеною в договорі. Якщо в угоді розмір податкової ставки не вказаний, то застосовується 35 % ставка на прибуток.

Податкові декларації повинні бути подані протягом 4 місяців після закінчення фінансового періоду. Період подання може бути продовжений за рішенням Департаменту податків і зборів Міністерства економіки і торгівлі , але період продовження не може в будь-якому разі перевищувати 8 місяців. Штраф за несвоєчасну подачу або несвоєчасну сплату податків буде стягуватися за ставкою 10 тис. катарських реалів на місяць або 2 % від податку , в залежності від того,яка сума більше. Штраф буде розраховуватись виходячи з кількості днів затримки, але не повинен перевищувати 24 % від загального податкового зобов'язання.

Катаром підписано угоди про уникнення подвійного оподаткування з Францією, Індією, Пакистаном, Росією, Сенегалом та Тунісом та ін. Ряд країн, включаючи Японію, США й Великобританію, дозволяють деякі односторонні заходи для полегшення податкового навантаження на вітчизняних виробників, щоб збалансувати податок на прибуток в Катарі.

Імпортні операції

Митний закон №5 (1988 р., зі змінами і доповненнями) регулює зовнішню торгівлю в Катарі. Для отримання можливості здійснення імпорту товарів для подальшої реалізації на внутрішньому катарському ринку суб’єкт підприємництва повинен бути зареєстрований в Реєстрі імпортерів та отримати дозвіл Торгово-промислової палати Катару.

Стандартна митна ставка в Катарі становить 5 % (адвалерний податок) відповідно до вимог Митного союзу країн-членів РСАДПЗ, заснованого у січні 2003 року. Загалом, митна ставка на більшість імпортуємих товарів становить 5 %, за виключенням цементу (наразі ставка 0%), певних видів сталі (100 мм і вище, ставка 20 %) і тютюну (100 %).

Товари, вироблені в країнах Перської затоки, звільняються від мита, якщо вони супроводжуються сертифікатом походження, виданого Торгово-промисловою палатою держави походження, яка є членом РСАДПЗ.

Крім того, звільненню від митних зборів підлягають предмети особистого вжитку та побутова техніка й меблі, що належать іноземним працівникам, які прибувають в Катар з метою проживання; обладнання, матеріали та інші витратні частини, що належать державним органам або державним компаніям; харчові продукти, такі як зерно, худоба, чай, кава, цукор, рис, молоко для грудних дітей та інших необхідних предметів споживання; і товари, що ввозяться для посольств, дипломатичних місій і консульств.

Основою для визначення розміру мита є загальна ціна, вартість страхування і фрахту (CIF) товарів або, якщо вони не визначені, мито обчислюється на основі ціни FOB плюс 15 %.

Експортні операції

Експортні операції звільнені від митного оподаткування. Забороняється експорт товарів в Ізраїль, а також експорт окремих товарів, таких як субсидовані продукти харчування або антикваріат.

 

Алгоритм взаємодії МЗС України та закордонних дипломатичних установ з українськими підприємствами в рамках механізму Ради експортерів та інвесторів

В рамках МЗС України запроваджено єдиний механізм взаємодії Міністерства з діловими колами, їх об’єднаннями та асоціаціями з питань торговельно-економічного та інвестиційного співробітництва, який має на меті підвищити ефективність роботи Міністерства закордонних справ України та закордонних дипломатичних установ в зовнішньоекономічній сфері, забезпечити надання ними дієвої допомоги національним виробникам у розширенні ринків збуту української продукції та залученні іноземних інвестицій у пріоритетні сфери національної економіки.

Звернення вітчизняної компанії щодо отримання дипломатичного сприяння має бути надіслано на адресу Ради експортерів та інвесторів при МЗС України (посилання):

Міністерство закордонних справ України
Управління економічного співробітництва
Рада експортерів та інвесторів при МЗС України
01018, м. Київ, Михайлівська площа, 1
Ел. пошта: rei@mfa.gov.ua 
Факс: (044) 238-18-94.

Разом із зверненням має бути надіслана заповнена типова форма (комерційної mfa.gov.ua/mediafiles/sites/rei/files/Form_of_the_commercial_offer.doc /інвестиційної mfa.gov.ua/mediafiles/sites/rei/files/INVESTMENT_PROJECT.doc пропозиції) (посилання), бізнес-план проекту (у разі пошуку іноземних інвесторів), додаткові рекламно-презентаційні матеріали стосовно українського підприємства та його продукції.

Звернення до МЗС (готуються українською мовою) повинні:

- бути підготовленими на офіційному бланку та підписані керівником підприємства і скріплені печаткою;

- чітко окреслювати необхідну допомогу з боку МЗС;

- не суперечити чинному українському законодавству;

- по можливості зазначити іноземні країни, де є необхідним залучення українських дипустанов;

- містити додаткову інформацію, що може бути корисною для забезпечення ефективного опрацювання порушених у зверненні питань;

- містити дані щодо контактних осіб компанії.

За виключенням звернення до МЗС, всі інші документи повинні готуватись англійською мовою (або мовою країни, до якої надсилається пропозиція).

Обов’язкові для заповнення пункти в формах позначені символом «*». Детальніша інформація щодо Гармонізованої системи опису та кодування товарів (HCDCS) доступна на веб-сайті Всесвітньої митної організації, або інтернет-порталі FOREIGN TRADE ON-LINE™.

Разом з інвестиційною формою повинен бути надісланий бізнес-план відповідного проекту.

Запити не будуть опрацьовуватись МЗС у разі:

- невідповідності зазначених вище загальних вимог до запиту;

- незаповнених типових форм та обов’язкових пунктів в формах;

- заповнених формах українською або російською мовою (за виключенням, якщо пропозиція надсилатиметься до країн СНД);

- відсутності бізнес-плану (у разі, якщо мова йде про залучення іноземних інвестицій під певний проект), або його виконання українською або російською мовою;

- повторні запити, які вже опрацьовувались МЗС, та щодо яких була надана вичерпна відповідь заявнику.

МЗС України (РЕІ) та закордонні дипломатичні установи України:

- не здійснюють переклад тих чи інших інформаційних матеріалів, наданих українськими компаніями;

- не забезпечують редакційну перевірку правильності перекладу таких матеріалів іноземними мовами;

- не несуть відповідальності за можливі неточності у наданих матеріалах;

- опрацьовують запити ділових кіл та надають дипломатичного сприяння виключно інформаційного, консультаційного та організаційного характеру, яке не суперечить чинному українському законодавству, зокрема, у сфері державної та дипломатичної служби, антикорупційному законодавству, положенню про МЗС.

Детальніша інформація щодо зазначеного механізму взаємодії МЗС з діловими колами за посиланням: http://bit.ly/1Qd69B1

При цьому необхідно врахувати, що в рамках такої взаємодії економічні підрозділи ЗДУ можуть надавати діловим колам виключно інформаційне, консультаційне та організаційне сприяння, яке не суперечить чинному законодавству України, зокрема у сфері державної та дипломатичної служби, антикорупційному законодавству, положенню про МЗС України.

Співробітники ЗДУ не можуть брати безпосередню участь у переговорах представників українського бізнесу з їх іноземними партнерами, виступати посередниками під час здійснення ними комунікацій чи ділових операцій, надавати гарантії, рекомендації стосовно ти чи інших суб'єктів господарювання, надавати будь-яку іншу допомогу представникам ділових кіл, що не передбачена законодавством та виходить за межі їх повноважень і посадових інструкцій. Підтримка ЗДУ окремих проектів (контрактів) українських суб'єктів господарювання на політико-дипломатичному рівні може здійснюватися лише за відповідними письмовими дорученнями МЗС України.

У разі виникнення додаткових запитань звертайтеся до Відділу з економічних питань Посольства України у Державі Катар emb_qa@mfa.gov.ua 

 

 

Щодо введення в дію регіонального стандарту з маркування харчових продуктів 

Міністерством охорони здоров’я Держави Катар оголошено про імплементацію з початку 2017 року на території Катару єдиних вимог Організації зі стандартизації Ради Співробітництва Арабських Держав Перської Затоки – РСАДПЗ (GCC Standardisation Organisation – GSO) щодо маркування.

Зокрема, з 1 січня 2017 р. в Катарі введено в дію регіональний стандарт GSO 9/2013 з маркування харчових продуктів, прийнятий членами РСАДПЗ у 2013 р., який буде єдиним технічним регламентом, що регулюватиме вимоги у зазначеній сфері.

Відповідно до зазначених вимог, з 01.01.2017 р. забороняється ввезення на територію Держави Катар харчові продукти без відповідного маркування (етикеток) встановленої форми. З 1 січня ц.р. товари харчового призначення, які імпортуються на катарський ринок, повинні мати на упаковці відповідне маркування (етикетку), на якій міститься інформація щодо складу харчових елементів продукту одночасно з його калорійністю. Зазначені зміни покликані надати можливість споживачам вибирати продукти з огляду на їхній склад, дієтичні властивості та калорійності.

На першому етапі введення стандарту GSO 9/2013 маркування повинно здійснюватись англійською мовою – етикетка на харчовому продукті має містити назву продукту, список інгредієнтів, а також поживну (енергетичну) цінність. Протягом наступних стадій поступово вводитиметься маркування арабською мовою.

Партії продовольчих товарів, які вже знаходяться в пунктах митного контролю і не відповідають новим вимогам, можуть отримати дозвіл Департаменту охорони здоров'я та контролю харчових продуктів Міністерства охорони здоров’я Катару (здійснює моніторинг та періодичну інспекцію імпортованих харчових продуктів на предмет придатності для вживання) тільки після того, як маркування буде приведено у відповідність.

Маркування не потребують продукти харчування, які ввозяться в країну для подальшої переробки або перепакування. Крім того, свіжі овочі, фрукти, риба і забиті тварини, які експортуються цілими тушами, звільняються від нових стандартів маркування.

Харчові товари, які розфасовані у невеликі пакети розміром менше 20 кв. сантиметрів і продукти харчування, що ввозяться не для комерційного використання, також звільняються від вимог щодо обов'язкового маркування. Не підпадає під дію нового стандарту імпорт усіх видів води, однак імпортер зобов’язаний вказати вміст мінеральних складових на упаковці.

Стандартом GSO 9/2013 також передбачено маркування імпортних продуктів харчування, призначених для безпосереднього (або після розігріву) вживання в їжу. Етикетки на таких товарах повинні містити інформацію про поживну цінність продукту, зокрема кількість вуглеводів, жирів, білків, харчових волокон, а також енергетичну цінність.

У разі наявності добавок, таких як вітаміни, мінеральні солі або будь-які інші біологічно активні елементи, їхня кількість повинна бути додана до інформації про поживну цінність у міжнародних одиницях (грам, міліграм, мікрограм, міжнародна одиниця - IU), а також кілокалорій для зазначення енергетичної цінності.

Інформація про поживну цінність повинна містити такі деталі, як «розмір порції», загальна кількість порцій в упаковці, «добова норма споживання», а також інформацію про загальну кількість калорій та калорійність кожної складової продукту окремо.

Повну інформацію щодо вимог регіональний стандарт GSO 9/2013, який регулює вимоги до маркування харчових продуктів на території країн РСАДПЗ (англійською мовою), можна знайти за посиланням:

-        https://www.gso.org.sa/store/gso/standards/GSO:738341