Посольство України в Державі Катар повідомляє, що громадяни України чоловічої статі призовного віку (від 18 до 60 років), які перебувають/проживають у Катарі, для отримання обраної консульської послуги разом із документами мають також подати свій військово-обліковий документ у електронному вигляді (е-ВОД).
Перевірка е-ВОД здійснюється засобами мобільного застосунку «Резерв+».
Консульська дія вчиняється, якщо, за результатами перевірки е-ВОД, відсутні підстави для прийняття рішення про відмову у вчиненні консульських дій.
pdf.-файл формується засобами мобільного застосунку «Резерв+» виключно на мобільному пристрої заявника. Зазначений файл із сформованим е-ВОД надсилається консулу України ([email protected]) засобами електронного зв’язку безпосередньо заявником.
Просимо врахувати вимоги нової процедури під час планування свого візиту на консульський прийом, а також додатково вивчити наведені нижче роз’яснення Міноборони України.
Роз’яснення Міністерства оборони України щодо мобільного застосунку “Резерв+” та реєстру військовозобов'язаних, призовників та резервістів “Оберіг”.
1. Навіщо потрібен застосунок Резерв+?
“Резерв+” – це мобільний застосунок від Міністерства оборони України для військовозобов'язаних, у якому можна зручно та швидко оновити персональні дані (номер мобільного телефону, адресу електронної пошти, фактичну адресу проживання) без візиту до територіального центру комплектування та соціальної підтримки (ТЦКтСП).
У цьому мобільному застосунку громадяни можуть також отримати доступ до інформації про те, які дані щодо них є у реєстрі військовозобов'язаних, призовників та резервістів, який має назву “Оберіг”.
2. Що таке реєстр “Оберіг”?
“Оберіг” – це електронний реєстр, який збирає, зберігає та обробляє дані призовників, військовозобов’язаних та резервістів для цілей військового обліку.
Він покликаний запобігти помилкам внаслідок людського фактору, та заощадити ресурси держави завдяки цифровізації.
3. Звідки в реєстрі з'явилась інформація про мене?
Дані для реєстру “Оберіг” вносяться працівниками ТЦКтСП з паперових карток обліку військовозобов’язаних, призовників та резервістів.
Також дані потрапляють до реєстру з баз Центральної виборчої комісії, Державної податкової служби, Державної міграційної служби, Міністерства освіти і науки, Державної судової адміністрації, Пенсійного фонду, Міністерства соціальної політики, Державної прикордонної служб, та інших органів виконавчої влади.
4. Як видалити мої дані з мобільного застосунку “Резерв+”?
Ваші дані не зберігаються на серверах мобільного застосунку, а відображаються з реєстру Оберіг. Також вони будуть зберігатись на вашому смартфоні у зашифрованому вигляді. Доступ до них ви зможете отримати лише після авторизації через BankID.
5. Чи можна не оновлювати свою контактну інформацію?
Якщо ви є громадянином України і перебуваєте на військовому обліку, вам в будь-якому випадку необхідно уточнити адресу проживання, номер мобільного телефону, та адресу електронної пошти – відповідно до законодавства України.
Це потрібно зробити протягом 60 днів починаючи з 18 травня 2024 року.
6. Як часто потрібно оновлювати мою контактну інформацію?
У разі зміни персональних даних – протягом 7 днів починаючи з дня зміни.
7. Хто має доступ до моєї інформації?
Доступ до реєстру “Оберіг” мають Міністерство оборони України, Генеральний штаб Збройних Сил України, Служба безпеки України та Служба зовнішньої розвідки, а також ТЦКтСП як органи ведення реєстру.
Змінювати облікові дані в реєстрі мають право лише уповноважені працівники районних ТЦКтСП. Кожна така зміна підписується особистим електронним ключем оператора.
8. Чи будуть відправляти повістки за допомогою мобільного застосунку “Резерв+”?
Відповідно до законодавства такого поняття як “електронні повістки” не існує, тож в мобільному застосунку “Резерв+” немає такого функціоналу.
9. Які персональні та службові дані можна переглядати?
У мобільному застосунку “Резерв+” ви маєте доступ до таких даних:
● Прізвище, ім’я, по батькові;
● Вид обліку / дата зняття (виключений);
● Категорія обліку;
● Дата народження;
● Відстрочка / бронювання / дата закінчення;
● Постанова військово-лікарської комісії / дата військово-лікарської комісії;
● Звання;
● Код і найменування військово-облікової спеціальності;
● Реєстраційний номер облікової картки платника податків;
● Унікальний номер у реєстрі Оберіг;
● ТЦКтСП, де перебуваєте на обліку;
● Чи подані ви в розшук.
10. Чи є інформація з реєстру Оберіг яка відображається в мобільному застосунку “Резерв+” офіційним документом?
Наразі інформація в мобільному застосунку “Резерв+” з реєстру Оберіг не є офіційним документом.
Але з 18 червня у мобільному застосунку з'явиться електронний військово-обліковий документ, який матиме таку ж юридичну силу, як і паперовий. Слідкуйте за новинами.
11. Чи достатньо оновлення даних через “Резерв+” для виконання норми закону про мобілізацію в частині необхідності оновлення даних протягом 60 днів?
Так. Військовозобов’язані громадяни України мають до 16 липня 2024 року включно уточнити:
● адресу проживання;
● номер мобільного телефону;
● адресу електронної пошти (за наявності).
Вони можуть це зробити, зокрема, і в мобільному застосунку “Резерв+”.
12. Як відбувається процес оновлення персональних даних?
Оновлення даних в реєстрі Оберіг відбувається безпосередньо після першого входу в мобільний застосунок Резерв+.
Після авторизації через BankID ваші персональні дані будуть автоматично підвантажені. А після підтвердження чи редагування їх автоматично передадуть до реєстру Оберіг.
13. Чи можливо повторно зробити запит на отримання своїх персональних даних в мобільному застосунку “Резерв+”?
Так, для цього треба натиснути “+” справа від інформації з реєстру “Оберіг” в мобільному застосунку. Потім натиснути “оновити дані з реєстру”. Так, у разі успішного застосування змін, користувач бачитиме останню інформацію щодо себе.
14. Наскільки безпечним є використання мобільного застосунку “Резерв+”?
Мобільний застосунок “Резерв+” успішно пройшов всі необхідні перевірки безпеки, підтвердивши високий рівень захисту даних, та отримав атестат відповідності комплексної системи захисту інформації (КСЗІ).
Це свідчить про те, що ми дбаємо про вашу безпеку та конфіденційність. Ви можете бути впевнені, що ваша інформація надійно захищена.
15. Як забезпечується захист моїх персональних даних?
Мобільний застосунок “Резерв+” побудований так, що на серверній частині взагалі не здійснюється зберігання персональних даних користувачів.
При цьому інформація передається виключно у зашифрованому вигляді.
Серверна частина системи розгорнута в хмарній інфраструктурі, яка має необхідні сертифікати безпеки, у тому числі й атестат відповідності комплексній системі захисту інформації (КСЗІ).
16. Що означає статус “У розшуку”?
Статус “У розшуку” у мобільному застосунку “Резерв+” зазвичай присвоюють тим, хто порушив правила військового обліку. В такому випадку радимо користувачам звертатися до ТЦКтСП, в якому ви стоїте на обліку.
Проте, якщо користувач є дійсним військовослужбовцем, то такий його статус є помилкою. Команда мобільного застосунку “Резерв+” налагоджує взаємодію між реєстрами, щоб усі військові були виключені з обліку.
17. Що означає статус “Уточнюється” чи “Потребує уточнення”?
Цей статус означає, що громадянин є в реєстрі Оберіг, проте не закріплений за жодним з ТЦКтСП.
В такому випадку користувачам варто звернутись до ТЦКтСП за місцем реєстрації та надати їм необхідні документи: https://www.mil.gov.ua/kontakti/oblasni-vijskomati.html.
Записатись в електронну чергу до ТЦКтСП можна тут: https://q.mod.gov.ua/registration-place.
Після уточнення даних, ТЦКтСП оновить інформацію в електронному реєстрі “Оберіг”, а, відповідно, оновлений статус буде автоматично підвантажений до мобільного застосунку.
18. Що означає статус “Виключений з обліку”?
Цей статус присвоюється військовослужбовцям, непридатним до військової служби за висновком військово-лікарської комісії, а також тим громадянам України, хто досягнув 60 років.
На цих громадян не поширюються правила щодо військовозобов'язаних.
Для військовослужбовців Міноборони готує інший мобільний застосунок, а саме “Армія+”.
19. Що робити у разі отримання сповіщення “Дані в реєстрі Оберіг не знайдено”?
Це повідомлення означає, що дані щодо користувача не оцифровані або ж внесені некоректно.
У такому випадку користувачу необхідно звернутися до ТЦКтСП, в якому він/вона стоїть на обліку. Для зручності радимо записатись в електронну чергу до ТЦК та СП: https://q.mod.gov.ua/registration-place.
20. Чи можна вважати мобільний застосунок “Резерв+” електронним кабінетом військовозобов’язаного?
Так, електронний кабінет військовозобов’язаного наразі реалізований у форматі мобільного застосунку “Резерв+”.
Постанова, яка врегульовує функціонування мобільного застосунку, прийнята 10 травня 2024 року. Інформація щодо постанови та її текст становить інформацію з обмеженим доступом, тому постанова не оприлюднювалась.
Також функціонування мобільного застосунку регулюється наказом Міністра від 29 квітня 2024 року про створення інформаційно-комунікаційної системи для доступу до електронного кабінету військовозобов’язаного.
21. Якими нормативно-правовими актами регулюється функціонування “Резерв+”?
Перш за все це Закон України «Про Єдиний державний реєстр призовників, військовозобов’язаних та резервістів», який визначає поняття електронного кабінету військовозобов'язаного. Кабінет наразі реалізовано у форматі мобільного застосунку “Резерв+”.
Постанова, яка врегульовує функціонування мобільного застосунку, прийнята 10 травня 2024 року. Інформація щодо постанови та її текст становить інформацію з обмеженим доступом, тому постанова не оприлюднювалась.
Також функціонування мобільного застосунку регулюється наказом Міністра від 29 квітня 2024 року про створення інформаційно-комунікаційної системи для доступу до електронного кабінету військовозобов’язаного.